Pozycjonowanie stron jak to zrobić

Pozycjonowanie jest trudną sztuką, jednak można to zrobić, jeśli jest się wystarczająco upartym i wytrwałym. Mimo wszystko warto jest pozycjonować strony, ponieważ Google jest źródłem dużej ilości wartościowego ruchu internetowego. Jeśli wiesz, w jaki sposób pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwana, wówczas masz w rękach narzędzie do zwiększenia sprzedaży i wygenerowania zysków dla Twojego biznesu, a tego pragnie przecież każdy przedsiębiorca. Pozycjonowanie jest lepszym i bardziej efektywnym kanałem marketingowym, niż telemarketing, banery reklamowe, czy często także reklama w mediach społecznościowych, jednak wszystko zależy od tego, w jakiej niszy działasz i jaki produkt lub usługę oferujesz. Jednak bez względu na to, czy działasz lokalnie czy na cały kraj, to w każdym z tych przypadków powinno udać Ci się znaleźć takie słowa kluczowe, które będą dla Ciebie opłacalne i które sprowadzą dla Ciebie nowych klientów, gotowych i chętnych do skorzystania z Twoich usług lub zakupu Twojego produktu. Dowiedz się więc, jak pozycjonować strony internetowe i nie stracić przy tym ogromnych kwot budżetu marketingowego.

Pozycjonowanie jest rozwiązaniem dla cierpliwych – o co w tym chodzi?

Jeśli postanowiłeś się pozycjonować, powinieneś nastawić się na to, że wyniki swoich działań zobaczysz za miesiąc albo nawet i za trzy miesiące. Jest tak, ponieważ nikt nie ma wpływu na to, czy Google bot odwiedzi Twoja stronę, aby zaktualizować swój ranking. Różne boty Google odwiedzają tysiące stron internetowych dziennie. Niektóre boty oceniają treści, inne linki, jeszcze inne poziom Twojej optymalizacji. Dlatego musisz zadbać o wszystkie aspekty Twojego serwisu, aby zadowolić każdego z botów i zwiększyć swoje szanse na zdobycie wysokich pozycji. Nie pozwól na to, aby Twoja strona straciła szanse na wysokie pozycje z powodu zwykłego przeoczenia lub braku pamięci o konkretnych czynnikach wpływających na wysoką pozycje w wyszukiwarce. Więc jak widzisz, pozycjonowanie zajmuje dużo czasu i mimo tego warto jest zadbać o każdy jego aspekt.

Optymalizacja Twojej strony www oraz pozyskiwanie linków online

Czynniki wpływające na SEO to przede wszystkim optymalizacja i linki. O co w tym chodzi? Twoja strona musi być przede wszystkim poprawna jeśli chodzi o kod HTML. Nie możesz pozwolić sobie na to, aby na stronie pojawiały się błędy, musi się ona także szybko i sprawnie ładować, być wygodna w przeglądaniu w każdej szerokości ekranu (desktop, mobile, tablet) oraz dostarczać użytkownikowi ciekawych i adekwatnych do jego zapytania treści. Zatem nie możesz pisać na swojej stronie o czymkolwiek, tylko właśnie o tym, czego dotyczy Twój biznes. Jeśli sprzedajesz dany produkt, przykładowo niech to będą namioty, wówczas powinieneś prowadzić bloga o namiotach, miejscach na ciekawe wyjazdy, poradach odnośnie biwakowania i capmingu. W ten sposób użytkownicy będą mogli trafić na Twoją stronę szukając informacji na tematy, które są zgodne z Twoją ofertą. Nie pisz o tematach zbyt odległych od Twojej specjalizacji. Twórz rankingi produktów, zamieszczaj dużo dobrze opisanych zdjęć i przede wszystkim baw się tym procesem. Tworzenie dobrze funkcjonującej firmy jest przyjemnością, a pozycjonowanie to zdecydowanie proces dopieszczania i dbania o każdy szczegół.

Pamiętaj także o tym, aby pozyskać możliwie dużo linków prowadzących do Twojej strony. Niech te linki będą tematyczne, dlatego powinieneś szukać partnerstw, które pozwolą Ci na tworzenie wpisów gościnnych na innych blogach o podobnej tematyce, a także na rozwijanie sieci kontaktów. W ten sposób Google zauważy Twoją stronę znacznie szybciej, zaindeksuje ją i zacznie wyżej rankować, a o to właśnie chodzi. Nie dodawaj jednak zbyt dużej liczby linków na raz, ponieważ możesz wówczas zostać uznany za osobę, która produkuje spam w sieci, co skończy się banem. Dlatego dbaj o swój profil linków, aby był poprawny i zdywersyfikowany. W innym wypadku niestety nie uda Ci się przegonić konkurencji i stracisz swoje szanse na pozyskiwanie dużej liczby użytkowników chętnych na zakup Twoich produktów lub usług. Dbaj więc o swój serwis i o każdy jeden aspekt z nim związany, tak aby nigdy nie podpaść wyszukiwarce Google i jej botom tworzącym ranking.