Własny sklep internetowy jak zacząć?

Kluczem do sukcesu sklepu jest to, aby każda transakcja się liczyła. Przyciąganie ruchu i sprzedawanie produktów to jedno, ale czy czerpiesz jak najwięcej z każdej sprzedaży?

Niezależnie od tego, czy po raz pierwszy zakładasz małą firmę, czy też jesteś w grze od jakiegoś czasu, ten przewodnik nauczy Cię, jak założyć sklep internetowy w kilku prostych krokach.

Naszym celem jest, aby Twój sklep działał już dziś, w tym produkty. Możesz nawet dokonać pierwszej sprzedaży!

 

Krok 1: Zdecyduj się na swoją niszę

Zasadniczo oznacza to, co zamierzasz sprzedać i komu to sprzedajesz. Niektórzy początkujący przedsiębiorcy nie poświęcają wiele uwagi swojej niszy.

Twoja nisza wpływa na wiele rzeczy, w tym:

  • Twoje dane dotyczące sprzedaży
  • Ile wysiłku będziesz musiał włożyć w obsługę klienta
  • Niezależnie od tego, czy będziesz mieć stałych klientów

 

Krok 2: Wybierz między dropshippingiem a posiadaniem własnych produktów.

Kolejny krok w zakładaniu biznesu online? Decydowanie, czy chcesz dropshipping, czy posiadasz własne produkty!

Dropshipping stał się bardzo popularny, ale jak wszystko inne, wiąże się z własnym zestawem wyzwań.

W tej sekcji przedstawię Ci zalety i wady dropshippingu w porównaniu z posiadaniem własnych produktów, abyś mógł podjąć świadomą decyzję dotyczącą najlepszego dla siebie wyboru.

 

Krok 3: Przeprowadź burzę mózgów nad nazwą firmy i zarejestruj nazwę swojej domeny.

Nazwa Twojej firmy nie jest tak „zrób lub zepsuj”, jak wybrana nisza, ale nadal jest bardzo ważna.

Ale jeśli nie będziesz ostrożny, może to uniemożliwić uruchomienie Twojego sklepu internetowego!

Ludzie mają obsesję na punkcie wybierania nazwiska – wiem, że mam. Moja rada to wyznaczenie sobie sztywnego terminu 1-2 tygodni na wybór nazwy, jeśli naprawdę utkniesz. W przeciwnym razie spędzisz miesiące próbując to rozgryźć i nigdy nie pociągniesz za spust przy uruchomieniu.

Teraz przejdźmy do kilku nakazów, które pomogą Ci wybrać nazwę:

✅ Wybierz nazwę, którą łatwo wymówić. Pisownia jest trudna, ludzie! Spraw, aby nazwa brzmiała tak, jak jest napisana i spraw, aby była łatwa do wymówienia. W przeciwnym razie ludzie mogą przejść pod niewłaściwy adres URL.

✅WYBIERZ nazwę o pewnym znaczeniu. Jeśli jest to związane z niszą, w której się znajdujesz, ułatwia to ludziom „zdobywanie” Twojej firmy. Jeśli ma to głębsze, bardziej osobiste znaczenie, będzie to świetna historia dla prezentacji medialnych.

✅ NALEŻY być tak oryginalnym, jak to tylko możliwe. Przedsiębiorca z Kentucky, Victor Moseley, otworzył sklep z bielizną o nazwie „Victor’s Secret”. Victoria’s Secret bezzwłocznie wniosła przeciwko nim pozew.

✅ WYBIERZ nazwę z dostępną domeną .com. Chociaż .cos i inne końcówki domen stają się coraz bardziej popularne, ludzie nadal będą instynktownie wpisywać .com. Chcesz, aby Twoi klienci mogli Cię jak najłatwiej znaleźć!

 

Krok 4: Wybierz produkty do sprzedaży.

Wybrałeś niszę. Masz nazwę firmy i adres URL. Ale jak dowiedzieć się, co sprzedać? Łatwo — patrząc na dowód społeczny.

 

Krok 5: Stwórz swoją stronę internetową za pomocą kreatora sklepu internetowego

Jeśli chodzi o tworzenie sklepu e-commerce, istnieje wiele platform do wyboru. Jednym z bardziej popularnych rozwiązań dla firm rozpoczynających działalność jest Shopify.

 

Krok 6: Załóż firmę i uzyskaj identyfikator podatkowy

Gdy masz już swoją stronę internetową, dostawców i produkty, nadszedł czas, aby pomyśleć o założeniu podmiotu gospodarczego.

Główną korzyścią z tego jest to, że Twoja firma będzie działać jako odrębny podmiot od Ciebie, właściciela.

Zasadniczo oznacza to, że nie ponosisz osobistej odpowiedzialności za to, co dzieje się z Twoją firmą, a Twoje aktywa osobiste są chronione przed wszelkimi zobowiązaniami, jakie może mieć Twoja firma.

Nie musisz koniecznie włączać się od razu po wyjęciu z bramy.

Włączenie firmy chroni majątek osobisty, ale możesz zacząć jako jednoosobowa firma bez żadnych oficjalnych dokumentów. Jednak podejmiesz ryzyko, robiąc to.

Radzę poczekać, aż zarobisz określoną kwotę (powiedzmy 1000 USD miesięcznie), zanim się włączysz. W ten sposób firma może zapłacić za własną inkorporację i wiesz, że będziesz to robić na dłuższą metę.

Krok 7: Wypromuj swój nowy sklep internetowy!

Trzymaj się – dotarłeś do ostatniej sekcji tego przewodnika o przerywniku, jak założyć sklep internetowy.

Wiesz już, jak założyć firmę, jak skonfigurować witrynę internetową i jak spełnić wymagania dotyczące podatku od sprzedaży online.

Pozostało już tylko stworzyć plan marketingowy dla swojego sklepu internetowego, o czym porozmawiamy w tej sekcji.